BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

6.4.11

how do u feel?

can u tell me,
how do u feel?
umur dah besar-besar panjang macam sekarang,
masih ada ayah?
sebab saya dah lama kehilangan perasaan mempunyai abah -.-
mesti seronokkan?
macam mana saya tidak pernah mempunyai perasaan tentang mempunyai ayah pada usia sedewasa ini,
same goes to u.u never know how i feel -.-
bila kol kekasih hati,buat ape awak?
bawak abah pegi klinik,bawak abah pegi kenduri.
itu kedengaran biasa pada anda bukan?
tidak pada anak-anak seperti saya 
kerana kami tiada peluang macam tu.
kadang-kadang,terasa sedih memikirkan mak
mak xpernah cakap dia rindu abah,
tapi,sape tahu ape dalam hati dia kan?
malam-malam mak bangun tengah malam,
solat baca quran..
sebab rindu abah ke mak?
bila mak nak kuar rumah,
tanya nak ke mana'mak nak p kenduri'
dengan sapa'dengan paktam ngan maktam'
oh,sayunya.sayunya...
kalau ada abah,boleh lah mak p dengan abah kan? :'(
put ur self in ma place 4 a while,just 4 a while..
orang cakap,
makin lama orang yang kita sayang pergi,
i mean makin besar umur kita
kita mula menjadi sedikit tabah.sedikit tabah,sedikit saja.
tapi hakikatnya,x!
kita terpaksa belajar sembunyikan perasaan
bagaimana?
dengan menangis sendiri,kesat air mata diam-diam.
& berpura-pura gembira.gembira sangat.
tahu x apa saya rasa  bila orang tanya
'ayah awak kerja apa?'
'ayah saya dah meninggal'
bila'sejak saya di darjah 3'
rasanya seperti langit menghempap dada
xpelah,xpayah kesiankan saya
abah memang dah xde,lame dah.
orang lain senyum je jawab'ayah cikgu'ayah pegawai bank'
aku senyum jugak,dalam hati berkocak
oh,fifi nie ceria orangnya.hipokrit!
aku la manusia...
yang paling senang nak menangis dalam dunia sebenarnya...
ada yang nampak kagum
bila saya boleh membesar dan bakal jadi cikgu nie
sebab mungkin pada dia,
hebatnya mak saya,boleh didik saya sampai jadi cikgu
mak memang hebat,
sebab tu mak yang dipilih untuk jadi wanita yang tidak bersuami.. 
wanita yang membesarkan anaknya sendiri
saya pun hebat jugak kan?
sebab...saya anak mak saya yang hebat :)
cubalahhh,
beritahu saya tentang perasaan yang saya tidak pernah ada ini...

notajari :
bendera merah memang suka buat perempuan bermain dan bersedih dan beremosi sendiri :(

4 kata merekaaaaa:

Anonymous said...

aik

faraziela yahya said...

sayanggg,

cik pidah :)) said...

:'(

youhazreenda said...

dear, jgn sedih k..Allah lg sygkan abah ang..ni pn akn mengajar ang lg tabah dlm mghadapi kehidupan..kadang kala biasala kan mst akan teringat insan yg dh pegi..just kuat utk family ang taw!!!