BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

13.11.11

aku harap,kau tahu

aku harap kau tahu
aku bangga tersenyum di sini,
sebab dah nak jadi cikgu.
inshaAllah.
disebalik meroyan aku,
ada terdetik bahagia.

betul.
budak-budak sebetulnya boleh menjadi terapi jiwa
mereka buat kita ketawa,
tapi,
mereka juga buat kita naik gila kadang-kadang.

apa yang bahagia?
rasanya begini,kau pergi sekolah
ada yang memang tunggu kau datang
semata-mata nak ucapkan salam
macam benda tu kewajipan untuk diorang
bertegur dengan cikgu yang diorang suka
walaupun hanya bagi salam dan senyum

you know what?
budak-budak tak pandai menipu
tak menipu macam orang dewasa
pada aku,diorang kudus
walaupun ada yang majal perangainya seperti aku.
bila diorang cakap sukakan kau,
memang diorang sukakan kau lah tu.
bila diorang cakap kau cantik,
jawapannya itulah.
walaupun ada yang rasa kau tak cantik pun.


apa yang lebih gembira
pada aku yang hanya guru praktikum ni,
apa yang kau ajarkan,diorang ingat
sumpah,sejuk hati.
walaupun kadang-kadang
yang diorang ingat tu,
taklah sempurna.sesempurna ajaran korang.
jadilah,dari tak ada kan?

aku rasa,
aku patut jumpak diorang
sebab aku dah mula hilang sebab
untuk ketawa.

entah kenapa aku tulis nie
senak hati tak tahu kenapa
menulislah ubatnya.

selamat malam.esok exam.








0 kata merekaaaaa: