BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

16.12.10

jangan bersedih

aku pasakkan pada hati,jgn sedih begini.
aku hnya memandg,blom lalui semua ni.
ah,aku jenis manusia cengeng.
tgk itu aku sedih,tgk ini pon aku sedih.
sbb 2 la Allah tkdirkn 
aku hnya untuk jdi PENENGOK bukan PENERIMA ujian sebesar itu.
sbb aku xmmpu.
dasar hati lembut mcm tisu!roti tisu pya budak!
pg mkn kt tman ten td,aku tgk budk cacat 2.kesian.
sblom balek dia melambai2.bye katanya.
dlm hati dh terlintas,
mjur mak dia mmpu nk bwk dtg kdai n mkn mcm 2.
rmai yg dh la cact,susah pulak.
kesiannya pd mak ayah dia.bsar dugaan.bsar ujian.
kdg2 terfikir
ape perasaan jdi kanak-kanak spastik mcm diorg?
mmglah kata org diorg xde prasaan
kalu ye,msakan diorg mnanges bile sedih?
masakan renungan mata diorg mcm mgharap?
kesiannya,bdak2 mcm ni nk prhatian selalu
bila buat prangai,msti kna dgn mak bapak
kalau xsbar boleh mati dikrjakan budak2 mcm ni
semoga yg ad ank2 mcm ni,tabah orgnya
smoga syurga balasan utk ibubapa yg mulia hati mcm ni
dlu masa dkt sekolah,
cikgu ummi ad pesan,bila tgk org sakit,susah
selalu la berdoa mcm ni :
YA ALLAH,
sembuhkanlah insan ini,
jauhi kami dr dugaan sebesar ini
mgkin kami xmmpu menghadapinya sebaik insn ini
semoga kami semua dalam peliharaan Mu
berdoalah,
niat yg pnting,apa pun bunyinya Allah lebih mgetahui :)

0 kata merekaaaaa: